Samodzielne stanowisko ds. poradnictwa - zadania

Do zadań samodzielnego stanowiska d/s poradnictwa prawnego należy:

1.    Opracowywanie zarządzeń Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
2.    Przygotowywanie umów, w tym umów zawieranych z zawodowymi niespokrewnionymi z dzieckiem rodzinami zastępczymi, aneksów do w/w umów.
3.    Opracowywanie druków umów i decyzji administracyjnych na potrzeby Centrum.
4.    Sprawdzanie lub konsultowanie pod względem prawno – merytorycznym spraw w zakresie realizacji zadań pomocowych Centrum.
5.    Przygotowywanie lub udział w przygotowywaniu decyzji o odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej w Giżycku oraz o odpłatności rodziców biologicznych za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej lub placówce opiekuńczo-wychowawczej.
6.    Przygotowywanie decyzji o przyznaniu  pomocy pieniężnej rodzinom zastępczym na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci, zmianie wysokości pomocy pieniężnej dla rodzin zastępczych.
7.    Przygotowywanie decyzji, dot. usamodzielnień,  skierowań do ośrodków wsparcia i innych.
8.    Egzekucja administracyjna - przygotowywanie dokumentacji,  w tym  upomnień i tytułów,
9.    Przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady Powiatu.
10.     Przygotowywanie  i prowadzenie porozumień zawieranych przez Powiat Giżycki dotyczących zwrotu kosztów utrzymania dzieci z innego powiatu a przebywających na terenie Powiatu Giżyckiego w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz, dot. dzieci z Powiatu Giżyckiego, a przebywających w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie innego Powiatu.
11.    Doradztwo metodyczne dla Ośrodków Pomocy Społecznej i pracowników socjalnych.
12.    Współdziałanie z jednostkami podległymi w rozwiązywaniu problemów pod względem uregulowań prawnych.
13.    Tworzenie programów z zakresu pomocy społecznej, w tym mających na celu pozyskanie środków finansowych ze środków unijnych na realizację zadań PCPR.
14.    Wstępne przygotowanie planów wydatków i planów dochodów na następny rok budżetowy  z  zakresu : porozumienia rodziny zastępcze i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
15.    Prowadzenie ewidencji przesłuchań odbywających się w Niebieskim Pokoju;
16.    Przygotowywanie sprawozdań.
17.    Udzielanie mieszkańcom Powiatu Giżyckiego poradnictwa prawnego poprzez informowanie o obowiązujących przepisach z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego, zabezpieczenia społecznego; udostępnianie wzorów pism urzędowych,
18.    Prowadzenie spraw dotyczących wytaczania powództwa o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych, w przypadku gdy od umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej upłynął rok.

Wytworzył: Paweł Karolczuk (14 marca 2009)
Opublikował: M.S. (14 marca 2009, 13:22:50)

Ostatnia zmiana: Michał Rzepka (3 stycznia 2012, 14:33:09)
Zmieniono: aktualizacja regulaminu org.

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2487

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij